Zdrowe kanapki

Co dać dziecku na drugie śniadanie do szkoły? Lista zdrowych przekąsek dla dzieci

Co dać dziecku na śniadanie do szkoły? To pytanie jest dla wielu rodziców problemem, który muszą rozwiązywać każdego dnia. Śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków, dlatego też musi być zdrowe, pożywne, a według dzieci przede wszystkim smaczne oraz atrakcyjne wizualnie. Jak więc skomponować posiłek, który bez problemu można schować do plecaka i ze smakiem zje go nawet największy niejadek?

Na co zwracać uwagę podczas przygotowywania drugiego śniadania dla dziecka

Jest kilka istotnych kwestii, oprócz doboru odpowiedniego menu, które należy brać pod uwagę, jeśli chcemy zachęcić dziecko do zjedzenia śniadania w szkole. Przede wszystkim musimy zaopatrzyć się w odpowiednie pojemniki na jedzenie, warto mieć kilka śniadaniówek w różnych rozmiarach oraz termos. Drugą istotną kwestią jest współpraca z dzieckiem, które koniecznie powinniśmy zapytać o to, co chętnie zje, na co ma ochotę będąc w szkole. Pamiętajmy również by przygotowywane przez nas posiłki były odpowiednio zbilansowane i różnorodne oraz miały apetyczny wygląd.

Pomysłowe kanapki

Kanapki to pierwsze co przychodzi nam na myśl, gdy mowa o drugim śniadaniu do szkoły. Większość nas nosiła je ze sobą codziennie, dlatego też powinniśmy świetnie zdawać sobie sprawę, że jedzenie w kółko tego samego nie należy do przyjemności. Aby urozmaicić to niezwykle praktyczne danie, starajmy się bardzo często zmieniać składniki, przygotowywać ciekawe pasty oraz dołączać dodatki w postaci np. surowych warzyw pokrojonych w słupki (marchewka, ogórek zielony). Unikajmy także zbyt mokrych produktów, takich jak pomidor, a także nie przesadzajmy z ich ilością, aby kanapki się nie rozpadały.

Kotleciki warzywne

Można je jeść na zimno i na ciepło, dlatego też warto mieć w domu termos, który przyda się, gdy przyrządzimy takie danie. Tak naprawdę kotleciki warzywne można zrobić z bardzo wielu składników, jest to świetny sposób na wykorzystanie resztek, które zalegają w lodówce. W internecie znajduje się mnóstwo tego typu przepisów, oprócz warzyw możemy wykorzystać także różnego rodzaju kasze.

naleśniki z sosem

Naleśniki lub tortille

To świetna alternatywa dla kanapek. Do samodzielnie upieczonych naleśników lub gotowych tortilli możemy włożyć wytrawny lub słodki farsz. Idealnie sprawdzi się tu ser twarogowy z dodatkiem świeżych owoców i zmielonych orzechów lub potrawka warzywna. Dobrze zawinięte placki będą wygodne dla dziecka, które na pewno chętnie sięgnie po takie śniadanie gdy zgłodnieje.

Frytki z batatów

Które dziecko nie lubi frytek? Chyba żadne, dlatego też ta propozycja powinna przypaść do gustu nawet największemu niejadkowi. Przygotowanie frytek z batatów jest dziecinnie proste, wystarczy pokroić warzywa w słupki, posmarować oliwą, przyprawić i upiec w piekarniku. Tak przygotowany „fast food” jest źródłem witamin, gdyż bataty są bardzo zdrowe, dzięki czemu nasze dziecko otrzyma wartościowy posiłek zamiast pustych kalorii i tłuszczu. Warto dołączyć do takiego śniadania świeże warzywa i owoce, a jeśli nasza latorośl jest już nieco starsza i obawa, że się wybrudzi jest mniejsza, to możemy przygotować również smaczny dip zamiast ketchupu.